Původní recept je z Deníku Dity P. Ditiny recepty mám moc ráda, jen se bohužel ne všechny hodí do mé protizánětlivé „endodiety“. Proto si je jednotlivě upravuju a přizpůsobuju. V originále Dita použila krůtí stehna, která nám chutnají, ale tentokrát jsem je nikde nesehnala. A tak jsem je nahradila kuřecími prsy, přidala navíc žampiony a vznikla tak večeře, kterou si určitě brzy zopakujeme. Tentokrát to bohužel není zrovna rychlorecept, ale stojí za to si počkat, je to tuze dobrý. Zase :-).


Doba přípravy: 15 minut
Doba pečení: 1 hodina
Počet porcí: 3-4
Obtížnost: snadné


INGREDIENCE

  • 1 kg kuřecích prsou
  • 15 šalotek
  • konzerva loupaných rajčat
  • hrst lístků tymiánu
  • dva stroužky česneku
  • 2 lžíce ghí
  • tandoori masala koření
  • sůl
  • vanička hnědých žampionů (nebo cca 8 ks)
  • 400 ml kuřecího vývaru

POSTUP

  1. Troubu si předehřejeme na 220 stupňů. Na ghíčku osmažíme z každé strany naklepaná, osolená a okořeněná (tandoori masala) prsa, asi 3 minuty z každé strany. Následně je přendáme do většího pekáče.
  2. Do pánve nasypeme nadrobno pokrájenou šalotku a smažíme zhruba deset minut dozlatova. Přidáme k ní žampiony a krátce je spolu s cibulkou orestujeme. Poté do pánve vlijeme vývar, rajčata z plechovky, přidáme jeden bobkový list, lžičku tandoori masala, dva stroužky česneku v celku, hrst lístků tymiánu a krátce povaříme. Osolíme.
  3. Směs pak přelijeme do pekáře ke kuřecímu masu, pekáč vložíme do trouby a pečeme zhruba 30 minut. Po uplynutí doby teplotu snížíme na 180 stupňů a maso pečeme ještě asi 25 – 30 minut.
  4. Chřest vložíme do vroucí vody a vaříme 5 – 6 minut. Vodu můžeme osolit.

Pár slov o chřestu

  • posiluje sliznice v těle
  • omlazuje buňky
  • podporuje krvetvorbu a zásobování kyslíkem
  • posiluje imunitní systém a preventivně působí proti zánětům
  • pomáhá při poklesu libida
  • podporuje vylučování vody a vyplavování kyselin z těla
  • působí proti ochablosti střev, zácpě

Jsme-li ve velkém stresu, velice rychle spotřebováváme vitaminy skupiny B. Chřest je bohatým zdrojem snadno vstřebatelných B vitaminů. Pro vysoký obsah křemíku a stopových prvků (železo, zinek, chrom, fosfor, hořčík, selen) je chřest výbornou potravinou sloužící pro podporu činnosti nadledvin a vrací nás do života poté, co jsme nadledviny dlouhodobě přetěžovali.

Dobrou chuť!